Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Přečíst si víc.


Odeslat stránku na e-mail:
Časté otázky a odpovědi | Váš specialista na nosiče Thule

Časté otázky a odpovědi

Je uvedená nosnost nosiče opravdu maximální?

Každý nosič je z uživatelského důvodu podhodnocen na 3x až 6x nižší nosnost, než na kterou byl původně testován. Tímto opatřením předcházejí výrobci problémům s poničením nosiče z důvodu naložení vyšší nosnosti, než je uvedena v návodu. Vzniká tak určitá rezerva, která střešní nosič chrání při naložení nákladu s vyšší nosností, aniž by si to uživatel uvědomil. Pro zákazníka to ovšem neznamená, že může na nosič nakládat vyšší nosnost, než která je u konkrétního nosiče uvedena. Dopouští se tak porušení základního používání nosiče dané výrobcem a při reklamaci bude na tuto skutečnost brán zřetel.

Mohu reklamovat střešní nosič při hučení?

Již při výběru nosiče byste měli mít na paměti, že střešní nosič není ozdobou Vašeho vozu. Obecně platí pravidlo, že se střešní nosič montuje na střechu jen na základě převozu nákladu a následně se sundává. Druhým důležitým bodem při výběru nosiče je aerodynamika karoserie. Zde platí, že čím dokonalejší, tím více nosič na střeše hučí.

Samotní výrobci se hlučnost nosiče snaží odstranit již při vývoji nosiče. Jako tomu je např. u produktu WingBar od firmy Thule. Ale i přesto je doporučováno nosič nenechávat na střeše vozu nonstop, ale čas od času jej demontovat. Snížíte tím tak odpor vzduchu, který se promítá do Vaší spotřeby pohonných hmot.

S používáním nosiče se mohou objevit další problémy, jako např. potíže v myčce, poničení laku při kontaktu se střechou vozu, možná koroze funkčních dílů. Při výše uvedených potíží není možné nosič reklamovat, neboť jsou součástí používání nosiče. Výskyt problémů se odvíjí od přístupu používání zákazníka.

Na co si dávat pozor u nosiče kol?

Přeprava jízdních kol je mnohem náročnější než přeprava například lyží. Hmotnost nákladu bývá o mnoho vyšší a stabilita kol je závislá nejen na upnutí kol, modelu nosiče, ale také na typu jízdy i na počasí.

Se střešním nosičem kol musí zákazník počítat se zvýšenou spotřebou pohonným hmot, oproti nosiči na tažné zařízení. Je nutné si ale uvědomit, že v obou případech se spotřeba zvýší.

Při výběru nosiče na tažné zařízení je dobré zvolit nosič se sklopnou funkcí a dokoupit si konkrétní typ zásuvky pro připojení k vozu, pokud není součástí balení.

Rozhodování ovlivňuje také typ rámu jednotlivých kol. Je důležité, ale úchyt nosiče dobře pasoval na rám přepravovaných kol. Tím zabráníte pozdějším problémům s uchycením. Před výjezdem s naloženými koly nezapomeňte použít řemínky, které drží přední a zadní pneumatiky v lyžině nosiče kole. Uchycení kola pouze za rám je nedostačující a snadno byste mohli nedůmyslným upevněním kola způsobit dopravní nehodu.

Jaký typ nosiče kol zvolit? Na střechu nebo za auto?

Při výběru nosiče kol je podstatné si uvědomit, na jaké auto nosič pořizujete – širší, užší, vyšší, a jaké dálky s naloženými koly plánujete.

Fyzicky je jasná volba nosič za auto. Nakládání jízdních kol je mnohem jednodušší, rychlejší a méně náročnější než u střešního nosiče. S tím souvisí i samotná montáž a demontáž nosiče. Problémy ovšem nastávají, pokud je přepravované kolo širší než samotný vůz. V případě, že byste takto někoho zranili, je nutné celou záležitost vyřídit s pojišťovnou, která rázem zjistí, že šlo o porušení vyhlášky o vnější bezpečnosti vozidel a jejich příslušenství, čímž se počáteční výhody nosiče mohou poněkud prodražit. Dalším rizikem nosiče za auto je zakrytí SPZ a předepsaného osvětlení.

Pokud bychom shrnuli všechna pro a proti, vyplynul by z toho následující závěr. Pro osobní automobily je vhodnější nosič na střechu i při jeho náročnější obsluze, pro velkoprostorová a terénní auta jsou vhodná obě řešení a pro obytná auta bychom doporučovali nosič za auto.

Jakým způsobem můžu přepravovat lyže?

Přeprava lyží má několik zásad, které se vyplatí dodržovat. První z nich je přepravovat lyže vždy špičkami dozadu, a pokud je to možné, tak svázané skluznicemi k sobě. Pokud byste přepravovali lyže špičkami dopředu, fungovalo by to jako křídlo u letadla. Čím byste jeli rychleji, tím více by se od sebe skluznice oddalovaly. V okamžiku, kdy by byl špatně zajištěný nosič lyží a nevydržel by tak vysoké zatížení, mohl by se za jízdy otevřít.

Při přepravě lyží je vždy dobré mít lyže v obalu. Vnější prostředí jako je sůl, prach a další nečistoty mají negativní dopad především na skluznice, hrany i samotné vázání lyží. Druhou možností, jak zabránit poničení lyží je pořízení střešního boxu, který není určen pouze pro přepravu lyží, ale také i hůlek, bot a jiných zavazadel.

Existují celkem čtyři řešení, jak lze lyže přepravovat:

  1. Použití magnetických nosičů lyží, které bývají zpravidla jen na dva páry, ale existují i na 6 párů lyží. Tento nosič lyží má omezující použití a bývá nouzovým řešením.
  2. Navázání lyží upínacími popruhy k tyčím střešního nosiče. Zde bývá problém s vázáním, které se může přímo dotýkat střechy. Při tomto způsobu převozu lyží se doporučuje vyrovnat lyže vedle sebe, čímž bude zapotřebí více upínacích prvků.
  3. Nosiče lyží upevněné k střešnímu nosiči. Tento způsob přepravy je téměř tím nejlepším, pokud pomineme střešní box.
  4. Přeprava nejen lyží, ale také i dalšího vybavení a zavazadel ve střešním boxu je ideálním řešením. Lyže jsou čisté, tak jako ostatní vybavení, které můžete v boxu uzamknout. Zvýšíte tím tak bezpečnost svých věcí i ostatních účastníků silničního provozu.

Jaká je maximální rychlost s autoboxem?

Maximální rychlost s autoboxem na střeše nebývá stanovena. Obecně se doporučuje maximální rychlost 130 km/h. Tento údaj je zcela rozumný, neboť maximální povolená rychlost v České republice na dálnicích je právě již zmiňovaných 130 km/ h. Dokonce i podle německých předpisů se s nákladem na střeše nesmí jet více jak 130 km/h i přesto, že mají na některých dálnicích neomezenou rychlost.

Výrobci autoboxů testují výrobky na několikanásobně vyšší požadavky, než běžný zákazník požaduje. Při pořizování autoboxu platí základní pravidlo: čím nižší cena, tím spíš výrobek neprošel testy tak, jak by měl. S tím souvisí i samotná rychlost s boxem.

Při jízdě s boxem na střeše se nesmí zapomínat na fyzikální zákony, mezi které patří například rychlost větru, způsob namontování boxu k nosiči, apod. Při rychlosti 160 km/h působí na nosič vztlak 200 kg a odlehčuje se přední náprava, čímž se mění jízdní stabilita vozidla ve vyšších rychlostech.

Jsou vhodné magnetické nosiče lyží?

Magnetické nosiče lyží patří mezi jeden ze 4 způsobů, jak přepravit lyže. Jedná se o nouzové, krátkodobé řešení k jednorázové přepravě lyží. Tento nosič nabízí snadnou a rychlou montáž, kterou je možné provést pouze na střechy z feromagnetického materiálu, na střechy z hliníku, carbonu či laminátu tyto nosiče nelze použít.

Magnetické nosiče lyží s sebou přináší i spoustu nevýhod. Například při nedostatečném očistění střechy dochází mikro-pohybem k zmatování nebo dokonce i k poškrábání laku. Po každém použití nosiče je nutné jej demontovat, neboť působením magnetické hystereze dochází k poklesu upínací síly, které může vést až k samotnému uvolnění nosiče ze střechy.

Vzhledem k velké ploše magnetické folie je třeba nosič montovat blízko středu střechy. Kde není dostatečné vyztužení, tím může dojít k mírné, ale trvalé deformaci plechu střechy (tzv. Lupavka).

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

© 2012 - 2017 THULE-EXPERT.cz